06 maart 2023

In zwaarder weer

Het is tijd hier weer eens wat te plaatsen. Te lang heeft het geduurd, maar als je weinig te melden hebt; of je neemt er geen tijd voor... Dan blijft het weblog steken. En wordt het nooit wat. Goede intenties zijn er te over. Dus de daad bij het voornemen.

Nu nog terugkijken op weer een geslaagd verblijf in het Zuid-Limburgse Heuvelland vanaf half december tot in het nieuwe jaar is laat. Toch wil ik de herinnering eraan koesteren. In het comfortabele appartement op de helling van het Vijlenerbos, genieten van wandelen in het mooie landschap, de kribkes, de vuurwerkvrije rust. In het inmiddels vijfde jaar op dit plekje, deze stille buurtschap, gaat het voelen als thuiskomen. Een enkel plaatje voor de sfeer.


Geuldal

Ondertussen kom ik in zwaarder weer. Donkere medische wolken pakken zich samen. Wachten op een oproep uit Gent voor gesleutel aan het apparaat dat mijn hart in toom moet houden. Daar is iets niet goed mee. En er zijn zo nog wat zorgen, bij mij en in mijn naaste omgeving. Het hoeft allemaal niet dramatisch of fataal af te lopen, maar het is helemaal niet leuk. En je weet nooit of er geen blijvende gevolgen zullen zijn die verdere beperkingen met zich meebrengen.
Na de terugkomst uit Limburg keek ik uit naar een voorjaar en zomer waarvoor plannen gemaakt konden worden om er op uit te trekken met de caravan. Eindelijk, na en paar pittige en zorgelijke jaren. Helaas kunnen de plannen opgeborgen worden. Voor hoe lang is niet te zeggen. Het worden spannende weken.

Eerst is het bewolkt, later volgen opklaringen.

Westerschelde