21 april 2022

Dieselen met caravan

Lunchtijd onderweg 

Eindelijk was het zover. Na bijna drie jaar in de stalling te hebben gestaan, na een grondige onderhoudsbeurt en met een nieuwe accu, kon ik vanmorgen de caravan achter de auto koppelen en op pad gaan. Dat was toch wel wennen, ik vond de auto eerst onrustig met de caravan eraan. Het was ook de eerste keer met de Renault. Die hebben we alweer anderhalf jaar, maar ik had er nog niet mee gereden met de caravan erachter. Na een tijdje verdween de beleving van onrust en ging ik meer genieten van de combinatie. De diesel rijdt toch wel fijner, veel rustiger met zo'n zware aanhanger, want de Kip weegt 1500 kg, dan met een benzineauto. Zonder problemen en met nauwelijks meer lawaai, wat ik bij een benzinemotor altijd onplezierig vond, houdt de diesel de snelheid van de cruisecontrol vast bij hellingen. Dat maakt mij nieuwsgierig naar hoe de auto zou presteren in bijvoorbeeld de Bourgondische heuvels. Of dat er ooit nog van zal komen....

De bestemming vandaag was camping De Plagge bij Vierhouten. Daar kregen we een plek aan de rand van de camping. En dat is hier tevens aan de rand van het bos.


Aan de rand van de camping

Geen opmerkingen:

Een reactie posten